1. Digues quines són les principals qualitats físiques i posa un exemple d’un esport en la que destaqui principalment aquella qualitat física.
2. Quina és la diferència entre els sistemes fraccionats i els sistemes continus? Posa-hi un exemple d’un exercici o activitat fet a classe.
3. Respon si és verdader o fals:
La resistència anaeròbica fa servir una intensitat entre el 80 i el 100%. V F
La resistència aeròbica s’utilitza a partir dels 3 minuts de treball V F
Un maratonià necessita força explosiva V F
El sistema dinàmic per millorar la flexibilitat també s’anomena sistema de rebots V F
El piragüisme necessita la força-resistència V F
Un gimnasta necessita més resistència aeròbica que anaeròbica V F
En el sistema estàtic de la flexibilitat no es realitza força i el cos s’ha de relaxar V F
La força màxima es realitza amb una contracció mínima V F
L’esquí requereix d’una bona velocitat de desplaçament V F
Un malabarista necessita més vel. de reacció que vel. gestual V F
4. Escriu la resposta correcta a les següents qüestions:
- Pausa que s’utilitza en els sistemes fraccionats perquè descansi el cos:
- Sistema d’entrenament en què l’esforç es realitza sense pauses:
- Mètode d’entrenament en el què es varia la intensitat de la carrera:
- Els dos tipus de velocitat que ha de dominar un jugador de tennis taula:
- Els dos tipus de força que ha de dominar un jugador de bàsquet:
- Sistema d’entrenament més convenient per millorar la força:
- Treball a realitzar per millorar la flexibilitat d’una articulació:
Treball teòric de les Qualitats Físiques Bàsiques
Títol: LES QUALITATS FÍSIQUES BÀSIQUES
Data d’entrega: Segons el dia que tinguis classe d’Educació Física, o dilluns
9 de Novembre o divendres 13 de Novembre
Idioma i presentació: Català i ordenador
Guió del treball: És obligatori desenvolupar i seguir el següent índex:
- INTRODUCCIÓ: Breu explicació del què s’explicarà en el treball i argumentació del perquè creus que és important coneixeu-ho.
- LES QUALITATS FÍSIQUES BÀSIQUES: Definició del què són en general i de cada una d’elles específicament.
- LA RESISTÈNCIA: Tipus que hi ha, com es treballa per millorar-la i exemple d’exercicis o jocs que hem fet a classe.
- LA FORÇA: Tipus que hi ha, com es treballa per millorar-la i exemple d’exercicis o jocs que hem fet a classe.
- LA VELOCITAT: Tipus que hi ha, com es treballa per millorar-la i exemple d’exercicis o jocs que hem fet a classe.
- LA FLEXIBILITAT: Tipus que hi ha, com es treballa per millorar-la i exemple d’exercicis o jocs que hem fet a classe.
- CONCLUSIONS: Breu explicació del que t’ha semblat el treball, i opinió personal de la seva importància per la nostra salut.
- BIBLIOGRAFIA: Llistat ordenat dels llibres, revistes, ...consultats per fer el treball.
L’ESCALFAMENT: EXERCICIS
- Omple els espais buits amb la paraula que creguis més adient:
L’escalfament és un conjunt ........................... que es realitzen ................... de
realitzar una competició.
Si realitzem un escalfament massa intens, podem provocar ....................... Per tant, l’escalfament ha de ser ......................... i ..................... .
- Respon V de veritat o M de mentida:
L’escalfament empitjora el rendiment V M
L’escalfament disminueix la temperatura dels músculs V M
L’escalfament ha de ser progressiu V M
L’escalfament ha de ser intens V M
L’escalfament augmenta les possibilitats de lessió V M
L’escalfament provoca fatiga V M
L’escalfament ha de mobilitzar la major part dels grups musculars V M
L’escalfament és sempre necessari abans d’una activitat física V M
- Descriu alguns exercicis de desplaçament de carrera que podries realitzar en un escalfament general:
- Descriu alguns exercicis més específics que podria fer un jugador de Fútbol després de fer una estona de carrera continua:
- Dibuixa 4 estiraments per estirar els músculs de les cames i digues quin és el nom del músculs que s’estira.